Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Sova sova sova.

Av E J - 24 november 2010 10:46

Att ha en valp är effektivaste sättet att komma upp på morgonen. Inget väcker en så bra som att halvblind och yrvaken snubbla ut i snön i morgonrock och gummistövlar med en pipande och ivrigt krumbuktande liten varelse famnen. Sen ska man stå där och stampa för att hålla värmen och försöka gömma sig bakom den stora enen så att skolbarnen som passerar inte ska se en medans ivrig valp snurrar 18 varv inne i en buske innan det händer något. Efter det är det full fräs in och mattorna börjar ryka!


Ja mattorna har faktiskt rykt, de största i alla fall. De ligger ihoprullade nu efter en olyckligt placerad pöl för mycket. Om jag får vara hoppfull så tror jag ändå att den här killen kommer att bli rumsren på rekordtid.


Han fick en ny säng häromdagen, väldigt populär. Loka sneglar avundsjukt...


  "Med mitt namn på!!"


Sedan han fick den så sover han numera hela nätterna i sin valphage och rullar utan att knussla ihop sig där på kvällen.


På morgonen är det ut i snön som gäller, sedan frukostfrukostfrukostfrukost (!!) och därefter släpper jag ner valpen innan för sambons täcke för att väcka honom. Snällt va...? Han får skylla sig själv som snoozar i en timme, det var hans klockor som väckte valpen.


När husse åkt till jobbet blir det lugnt en stund då matte pluggar (bloggar...) och då vet vovvarna att ta det lugnt.


  *timmerstockar: ZZZzzzzzz    ZZZZZZZzzzzzz    ZZZZZZzzzzzzz*


Dags att försöka dyka ner i böckerna kanske. Organisationsteorier står på schemat. Ska avsluta min seminarieuppgift idag och påbörja min del av pararbetet till den andra kursen.

 
 
R

R

24 november 2010 10:55

Ha ha, men åååh så sött.

http://ruby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards