Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Första pris i ÖKL viltspår!!! Wohoooo!

Av E J - 21 september 2010 17:24

Det gick! Vi startade idag igen, för samma domare som sist (katastrofspåret ) och efter en trevande start (tyckte jag men inte domaren) kom vi iväg. Vi vinglade runt duktigt tyckte jag och jag tvivlade flera gånger på om det här verkligen är rätt väg...

Mitt i allt säger domaren: "ok du kan stannar här".

Shit tänkte jag, är vi så fel ute att han vill bryta spåret för oss....? Nej, det var dags för skott! Vi var FRAMME!!!!


    


Det är min tvekan som gör att Loka tvekar och börja fara runt. Han var vänlig nog att tipsa efteråt att jag ska släppa efter på linan. Hon är känslig nog att reagera direkt om jag håller igen och börjar då tro att det är ett tecken på att hon är fel ute.

Det här har man ju inte hört förut.... eller....  


Så nu är humöret uppe igen och nästa gång ska jag bara följa efter henne och våga tro på att fixar biffen.


Vi firar med wienerbröd och grisöra!

 
 
Ingen bild

Frida

21 september 2010 23:26

Så otroligt kul att ni grejade det denna gång! Super stort grattis! Snart är vi champions! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards