Alla inlägg den 28 maj 2009

Av E J - 28 maj 2009 11:31


Igår var träff 4 av 5 på tävlingslydnadskursen. Trots att jag var otroligt trött, flåsig och darrig efter blodgivningen igår (ingen endorfinkick här inte tyvärr) så gick det riktigt bra! Jag är piggare idag och suger lydigt i mig järntillskotten...


Vi påbörjade ställande under gång och hoppet. Fick också lite mer hjälp med läggandet under gång som jag inte riktigt får något flyt i... Dock kan jag glädjande nog meddela att fotgåendet går riktigt bra nu! Jag vågade mig på att öka utmaningen för Loka och hon svarade upp riktigt fint och vi varierar nu att gå från 1-5 steg och hon gör det med fin ögonkontakt. Jag skulle vilja se lite mera... geist i henne bara. Det krävs verkligen att jag peppar och gasar henne heeeela tiden.


Nästa vecka är jag ledig och då ska vi träna mycket. Jag överväger att försöka mig på en tävlingsdebut i september, alternativt november beroende på hur det går. Då hålls tävlingar på hemmaklubben.

Innan dess tänkte jag: träna som f-n, lite öppna träningar, gå en träningshelg för samma instruktör som jag går nu, starta i en träningstävling. Om inget oväntat inträffar och det går bra: tävlingsdebut... Blir nervös bara jag tänker på det.


Det främsta jag lärt mig dock är att jag underskattat min hund och att med rätt metod kommer man långt.


Nu meddelas det om varsel på jobbet. Får se hur det går...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards