Alla inlägg under augusti 2009

Av E J - 10 augusti 2009 20:35


..hade jag i morse. Tidigt tidigt. Då fick jag köra med en annan av lärarna än "min" och göra en liten uppkörning för att se hur långt jag kommit. Jag var supernervös och svettades som en liten gris. Jag tycker det är avskyvärt jobbigt att veta att någon granskar mig och det jag gör.


Det gick som förväntat, dvs några små missar men inget allvarligt. Helhetsbedömningen var bra och jag fick höra att jag har goda chanser att klara uppkörningen som planerat. Jag vet ju vilka detaljer jag behöver öva på och få in i ryggraden. Vore bra om det där handledarintyget kunde komma innan jag kört upp...


I helgen fotade jag lite dvärgschnauzervalpar igen! Jag kan inte lägga upp alla bilderna för det blev så många, men här är ett litet smakprov:


Bamse aka Biffen, störst av dem alla. Fortfarande!


En bildskön liten söting. Riktigt linslus och blev bra på alla kort.

 





Av E J - 2 augusti 2009 13:14


Vi gick ner till BK:n och tränade lite lydnad igen. Det är roligt när det går bra! I fotgående började jag slipa bort min ögonkontakt och försökte ha ansiktet rakt fram mera och det gick bättre än jag trodde.

I ställandet har jag börjat med att hon ska stå en kort stund innan jag kastar bollen, men hon ska stanna med båda frambenen rakt ner i backen och inte skutta runt. Det gick också!

Läggandet gjorde jag inte så mycket nytt i, lite mera tempo bara och hon blir allt mer säker på vad som väntas av henne. Riktigt rolig!


Sen kom det två karlar och skulle kasta frisbee på samma äng vi var på. Loka blev lite distraherad men det gick ändå. Sen kastade de ner frisbeen i ett stort snårigt dike. Dryg som man är så ropar jag: den där kan hunden hämta åt er... (man har ju en retriever liksom typ bah).

-"Loka - sök!"

*plask plask*

*slurp slurp*

Hundkräket lägger sig i leran och vältrar sig som en liten gris....

*suck OCH stön*

Pinsamt var det, de fick hämta sin frisbee själva och vi lommade iväg ner till sjön där Loka återigen fick ta ett dopp. Tyvärr stank hon ändå sump och träsk så det blev badkarsbad med schampo hemma.


När jag passerar hallen ser jag hur hon har lagt sig i solen på balkongen och myser. Ser lite nöjd ut va? =)





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards