Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

Väldigt mycket ledig tid plötsligt.

Av E J - 19 juni 2009 08:55


Så blev det. Sist in - först ut. Så står man utan jobb när man trodde man satt säker, bara några månader efter befodring, löneförhöjning och nya förmåner. Surt. Men samtidigt befriande på nåt vis. Jag har min buffert, lägenheten är nu såld med god vinst, jag har min kära sambo som stöttar mig så NU jäklar. På tisdag ska jag träffa en yrkes- och studievägledare, det var redan inbokat. Det är dags för ett aktivt val och att börja sträva efter det jag vill ha, inte bara ta emot det som ges.


Kunde inte undgå att känna en smula chock ändå igår trots att det var väntat. Plötsligt, på bara en timme, blev jag en "utböling" på jobbet. Jag röjde undan det som låg, städade min arbetsplats, gick på ett infomöte och gick sen hem i regnet. Det jag kommer att sakna allra mest är mina närmaste kollegor och de andra vänner jag fått under mina år där. Gudars så sjukt kul vi har haft.... Vi har varit tajta, ställt upp på varandra och kunnat prata om ALLT ( på gott och ont). Jag hade gärna fortsatt vara en del i den gruppen. Hoppas innerligt att omorganiseringen faller ut väl för dem.


Jag har länge funderat på att göra något nytt men inte förrän nu inser jag på riktigt vilka otroliga fördelar och förmåner jag då också förlorar.


Denna helg ska jag bara ta det lugnt. Givetvis går tankarna ändå men nu behöver jag vila ett par dagar. I nästa vecka, på måndag, ska jag lägga ut mitt CV lite här och var. Har ett par kontakter jag ska höra av mig till. Ska också tillbaka till jobbet för möte med HR, kanske kan få lite bra tips där. Kolla om någon kan tänka sig att ställa upp som referens framöver, alt. få tjänstgöringsbetyg. Ska gå ut och äta lunch med mina nu exkollegor.

Sen till mäklaren för att underskrfvt av köpeavtal på lyan.


På tisdag blir det möte hos vägledaren vilket jag ser mycket fram emot.


Nästa vecka är även en körlektion till inbokad samt del 1 i Riskutbildningen. Jag tror det är klokt att hålla igång och hålla mig uppbokad så jag inte tappar tempot. Körkort kommer dessutom att underlätta enormt i jakten på det perfekt jobbet.


Jag ska också träna lydnad med Loka nu när jag har tid till det. Eftersom jag inte vet hur det blir blev jag tvungen att säga upp hennes dagisplats, vilket känns jättetråkigt då det var ett så BRA dagis. Jag hoppas de kan klämma in henne igen om jag får ett nytt jobb. (Om jag inte börjar plugga istället.)


Dessutom ska jag in till stan och prova ut de där löparskorna så jag kan komma igång med det. Tror det kan göra mig mycket gott.


Dags för frukost.


Glad Midsommar alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards