Alla inlägg den 17 juli 2007

Av E J - 17 juli 2007 19:03

Kom hem från "hembyn" igår efter en veckas slösemester. Hade lite otur med vädret tyckte jag och föll snabbt in i gamla lunket igen och sov länge, latade mig, läste en massa böcker m.m Hundarna fick bada några gånger, vilket var MYCKET uppskattat, men allra mest har de nog brottats och lekt tafatt på den stooooora gräsmattan...!



















Mycket utrymme fanns det och fort gick det!



"...om jag hugger tag i ett bakben så kommer hon ingenstans...!"



Kompisar igen!


Sen fanns det gott om hallon som man kunde smaska på mellan varven...



Så här söt kan man vara om man kan tänka sig att stå stilla för ett ögonblick...



Vi invigde också familjens nya lilla sommarställe och jag + svägerska + hundar sov över en natt. På kvällen grillade vi och åt massor med go mat...!

Retrievers är ju alltid på gränsen till svält så naturligtvis fick de lite de också.



(Retrieverfisar mitt i natten är något man får lära sig av leva med förklarade jag glatt för svägerskan...!)

Däremot fick båda hundarna stora guldstjärnor då de visade sig vara det perfekta sällskapet att ta med sig ut när man var tvungen att använda utedasset mitt i natten (tre gånger...) Matte som försökte sova muttrade sömnigt och ilsket varje gång cirkusen levde upp...

"Vi ska gå UT, ut, UT, ut med tant J på DASS, dass, DASS, DAAAAASS...! Jag först, JAG först!! Nu är vi TILLBAKA, har du SAKNAT oss matte???" *följt av inte mindre än ÅTTA blöta tassar och TVÅ slabbiga tungor*


Trots att det varit skönt och lugnt så var det ändå väldigt angenämnt att få komma HEM igen... Katterna är kvar hos kattvakterna ett tag till, de skulle få följa med ut på landet, så än har vi lyan för oss själva töserna och jag.

Bra väder har vi fått igen också så i morgon åker vi och baaaadar.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards