Alla inlägg under november 2007

Av E J - 7 november 2007 14:58


Jahapp. Så står vi där igen... *suck*


Den tilltänkta nya dagmatten som skulle ha tagit Loka från och med måndag skickar idag ett mail och säger med anledning av att Loka är "för krävande och behöver för mycket motion" ifrån sig uppdraget.


Loka som ligger ihoprullad och snarkar hela dagarna... Har dessutom inte letat efter någon som vill aktivera henne, sällskap och någon kissrunda är allt hon vill ha och behöver om dagarna.

Aktiveringen och träningen vill jag ta hand om själv i vilket fall.


Ska på kryssning i helgen och Loka är utlånad till favvohelghundvakterna så jag kommer få väldigt svårt att hitta någon ny tills dess. Förhoppningsvis kan min nuvarande hundrastare tänka sig att ta henne en vecka till... Får fråga ikväll.


Jag vill verkligen verkligen verkligen ha ett jobb där jag kan ta henne med mig.

Men VART....??


Den som kan lösa det får en fet puss.


Allvarligt!


Av E J - 5 november 2007 23:34


...kan råka fastna med ett mumsigt ben på tvären i käften!



Denna bild döper jag härmed till: *trumvirvel* ----- > FRUSTRATION!!


Och denna kan vi kalla.... Uppgivenhet (matte ska fan fota jämnt).


 




Av E J - 1 november 2007 23:57


Idag fick jag ett läskigt sms. Min hundrastare har natten till idag blivit påkörd på väg hem från jobbet och legat på sjukhus hela dagen. Mörbultat men kommer att klara sig.

Loka har således varit ensam hela långa dagen... Mötte mig gäspandes i dörren och sängen må ha varit lite ruffsig och min raggsocka låg under kudden men i övrigt verkar hon ha klarat sig bra ändå. Phu. Jag var så orolig och hade så dåligt samvete för den stackars hunden som gått och väntat hela dan.

 


På kvällen åkte vi iväg och träffade A med sin lilla Yorkie Milton som ev. ska bli dagmatte åt Loka. Vi kommer att köra på prov fr.o.m måndag så får vi se. Vi har ju även ett inbokat studiebesök på ett hunddagis i morgon. Eftersom vi var i området passade jag på att gå dit och titta lite. Tomt och stängt på kvällen så klart, men fy så det luktade på deras gård...

Väldigt ofräscht. Kanske är insidan bättre. Får se i morgon. Känner mig dock lite tveksam.

I morgon blir Loka kontorsråtta för en dag och får snusa under mitt skrivbord istället så vi enkelt kan ta oss till dagiset efter jobbet.


Nu är det dags att nanna!


En (K) till PV som tack för alla (F) jag upptäckte när jag kom hem på kvällen!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards