Direktlänk till inlägg 18 februari 2008

En underbar helg!

Av E J - 18 februari 2008 08:49


Känner ni att det är vår nu? Jag gör det... Jag blir så hurtfrisk att jag nästan äcklas av mig själv... Försöker hålla mig på marken men det är svårt. Det bästa är att det är ljust på morgonen när jag går hemifrån numera, det får det att kännas som att inte hela dagen spenderas på jobbet. Och så blir jag piggare så klart, vilket är välbehövligt. Den här mörka snöfattiga vintern har varit pest för mitt humör. Då är jag ändå inte den känsliga typen så.


Haft en kanonhelg. Lördagen var bara lugn. God mat och slappade. Var ute med hunden i skogen och fick med mig kameran. Eftersom det faktiskt snöat lite tidigare i veckan var det ljust i skogen och solen lös mycket fint genom träden. Så pass ljust att även mitt dassiga objektiv lyckades släppa igenom några fina bilder. Ett par av dem blev jag riktigt nöjd med, tyvärr har jag inte kunnat fixa till dem eftersom mitt photoshop krånglar lite med mig (min dator är ett helt kapitel för sig...). Förhoppningsvis kommer jag kunna gå igenom bilderna ikväll. I så fall lägger jag ut dem i bloggen i morgon.


På söndagen tog vi en långpromenad med hunden i Tyresta nationalpark. Det är nog mitt favoritställe att promenera på... Den skogen är så otroligt maffig. Stora träd, tung och tjock mossa. Den känns som en riktig trollskog. Jag önskar jag hade haft kameran med mig då också.

Det finns gångvägar och stigar i alla varianter, alltifrån den breda välsandade barnvagnsslingan till längre vandringsstigar rätt ut i skogen. Vi gick längs med vattnet och såg spår efter bäver. Stooora träd som de bearbetat och jobbar på för att fälla. Rätt häftigt faktiskt. Loka tyckte det luktade mycket intressant just där... Vi var ute i 1 timme och 40 min och kände oss mycket nyttiga efter det!


På kvällen fick vi lugn och ro eftersom hunden låg utslagen i soffan och snarkade. Även katten var lugn efter att ha fått tokfnatt på balkongen. Passade på att plugga och fick en massa gjort. Satt i hela fem timmar och bara möljde igenom uppgift efter uppgift efter uppgift... Ser fram emot att den här kemikursen är klar. (Nu kom jag på att jag måste boka in ett laborationstillfälle också...)


Jag har fått en kommentar i min blogg idag. Det gör mig lite glad faktiskt. De finns tydligen de som läser. Fast mest skriver jag för min egen skull, det är nästan som en dagbok på något vis. Sen är det kul att gå tillbaka och läsa om vad som hänt. Nu har jag juförsig nästan bara sorgliga inlägg, men det blir väl kanske gladare framöver får man hoppas.

Jag undrar bara om man kan spara ner bloggen någonstans sen så den inte riskerar att försvinna ut i cyberrymden om säg... bloggsitens server skulle krascha eller nåt? (Inte vet jag hur det fungerar... men en gammal dagbok som står i hyllan försvinner i alla inte ut i tomma intet om någon råkar dra ut fel sladd).

 
 
Ingen bild

Eva och Moki

18 februari 2008 12:47

Läser varje dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards