Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Min nya hobby

Av E J - 8 november 2007 13:59


Jag har blivit biten...!


Av snålvargen.


Nä skämt åsido. Jag har blivit lite inspirerad av drivkraften hos den person som nu står mig närmast och beslutade mig för att ta tag i mitt eget liv också. Att ha ett mål, en plan (eller fler) och något att jobba mot känns riktigt bra. Det är kontroll. Det är bättre självförtroende. Och det är en ljusare framtid.


Har ju på sistone funderat på att lägga ner hunderiet helt just för att det är så kostsamt att ha hund i Stockholm när man måste betala någon annan för att ta hand om hunden när man jobbar. Men nu när Billie-eran gått över och vi tagit klivet in i Loka-eran så inser jag att hundarna (djuren) är en alldeles för stor del av mitt liv för att skäras bort. Ärligt talat är jag rädd för att det inte blir något kvar... Vilket jag väl rent logiskt vet inte är sant och kanske borde man ta reda på vad som finns kvar om djuren är borta. Men det känns inte som att jag måste veta det just nu...

Efter Loka ska jag dock se till att vara djurlös ett tag. (Katterna räknas inte, de är mer inventarier än husdjur.)


I ALLA FALL...! Åter på spår. Min nya hobby...


*ta da da daaaam*


Ekonomi och finans.


Ha. Sug på den du.


Alla som känner mig skriver nog under rätt omgående på att det är min svagaste sida. Jag är mer "Slösa" än "Spara". Kontanter rinner mellan fingrarna på mig, jag försöker spara vilket gör att jag undviker att köpa grejer jag behöver men pengarna försvinner ändå på saker jag vill ha. Vilket ofta är billig skräp... "men den är billig så det gör inget..." och sen går den sönder även om det så är en billig möbel, billigt klädesplagg eller vad som.


Just nu läser jag allt jag kan komma över om olika sparformer och dylikt. Hittade en intressant blogg när jag googlade häromdagen som jag nu sitter och läser i för nöjes skull när det är lugnt på jobbet.


Har också anmält mig till en föreläsning om sparande av Nordnet den 19:e nov inne i stan.


Än så länge står jag på noll (eller egentligen minus) men tänker få ordning på det.


Min blogg ändrar härmed lite inriktning och kommer inte enbart att handla om hundar.

Dock finns nu inläggen sorterade per kategori framöver så är det bara hundbiten du är nyfiken på kan du sortera bort det andra...


Förutom vidare förkovring tänker jag nu se till att hitta ett jobb där jag kan ta med mig hunden = spara pengar och öka livskvaliteten.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards